Költségvetési Intézmények Gazdasági Szervezete

 

A Költségvetési Intézmények Gazdasági Szervezete (továbbiakban: KIGSZ) 1979-ben kezdte meg működését önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervként. Kiskunhalas Város Önkormányzata, mint alapító, azzal a szándékkal hozta létre, hogy az Önkormányzat által végzendő kötelező alaptevékenységek ellátása hatékony és egyben gazdaságos is legyen.

Az intézményhez tartozó szervezeti egységek, telephelyek, feladatellátási helyek:

I. Önállóan működő szervezeti egységek:

  • Kiskunhalasi Bóbita Óvoda
  • Kiskunhalasi Napsugár Óvodák
  • Százszorszép Óvodák
  • Városi Bölcsőde
  • Martonosi Pál Városi Könyvtár
  • Thorma János Múzeum

A munkáltatói jogköröket az intézményvezetők látják el, a KIGSZ a gazdálkodásért felelős.

Feladataink ezekben az intézményekben:

  • költségvetés tervezése
  • előirányzatok módosítása
  • pénzügyi ellenjegyzés
  • teljes körű könyvelés
  • pénztár ellátása
  • banki utalások lebonyolítása

 

II. Önállóan működő és gazdálkodó szervezeti egységek:

II./1. Működtetésre átvett oktatási intézmények:

  • Bernáth Lajos Kollégium
  • Kiskunhalasi Bibó István Gimnázium
  • Kiskunhalasi Fazekas Mihály Általános Iskola
  • Kiskunhalasi Felsővárosi Általános Iskola
  • Kiskunhalasi Kertvárosi Általános Iskola
  • Kiskunhalasi Általános Iskola
  • Kiskunhalasi Alapfokú Művészeti Iskola (Köztársaság u., Szabadkai u.)


2013. január 1-től kerültek ezen intézmények a KIGSZ üzemeltetésébe. Létszám: 63 fő. Takarítók, konyhai dolgozók, karbantartók, koordinátorok segítik a munkát. Az önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok üzemeltetésébe az alábbi fő feladatok tartoznak: energia biztosítása (víz, gáz, áram); épület és udvar állagmegóvása, karbantartása; vezetékes telefon biztosítása (csak a havidíjat fizetjük); rágcsálóirtás; növényvédelem; étkezés lebonyolítása; kazánkarbantartás; lift felülvizsgálat; bútorok karbantartása; hulladékszállítás; az ingatlanok helyiségeinek bérbe adása; az önkormányzati tulajdonban lévő Ford Transit kisbusz üzemeltetése.

II./2. Gazdasági iroda:
Az iroda feladatait 12 fő végzi el teljes munkaidőben, akik az intézményhez tartozó költségvetési szervek működtetéséért, a gazdálkodás megszervezéséért, irányításáért, a vagyon használatával, védelmével összefüggő feladatok teljesítéséért, a pénzügyi, számviteli rend betartásáért felelősek. 1 fő igazgató, 1 fő ig.helyettes/gazd. vezető, 1 fő könyvelési csop. vezető, 2 fő pénzügyi előadó, 1 fő pénztáros, 6 könyvelő.

II./3. Főzőkonyhák:
A gazdasági szervezeten belül két telephelyen üzemel főzőkonyha, vezetőjük az élelmezésvezető, aki nagy hangsúlyt fektet a reformtáplálkozásra, a gyermekek magas színvonalú egészséges étkeztetésére. A konyhák feladata az ellátottak (1 bölcsőde, 3 óvoda, 1 ált.iskola) és alkalmazottak étkeztetése. Az adagszám átlagosan 1500 adag/nap. A Főzőkonyhai egység létszáma 24 fő.

II./4. Mosoda:
A Mosodai egység létszáma 2 fő, feladata az óvodák és bölcsőde textíliáinak, ruháinak tisztítása, vasalása, illetve nyáron, ha van rá kapacitás, a kollégium és iskolák textíliáinak tisztítása is itt történik.
II./5. Védőnői Szolgálat:
A Védőnői Szolgálat vezetője irányítja a területi védőnők, valamint az iskola-egészségügyi gondozást ellátó alkalmazottak munkáját, valamint megszervezi és felügyeli a szakmai munkán túl az intézmény folyamatos működését, munkáját. Engedélyezett létszám: 19,25 fő (1 fő 4 órás, 1 fő 6 órás részmunkaidőben dolgozik.)

II./6. Városi Sportiroda:
Jelenleg 1 fő tartozik ehhez az egységhez. 1 fő úszóedző, aki az óvodáskorú gyermekekkel foglalkozik.

II./7. Önkormányzati takarító személyzet:
2015. augusztus 1-től az önkormányzati épület takarításának lebonyolítása is intézményünk feladata, melyet 3 fő teljes munkaidős dolgozóval valósítunk meg.


Elérhetőségeink:

Igazgató: Stírné Prikidánovics Tímea
Székhely: 6400 Kiskunhalas, Kuruc vitézek tere 17.
Telefon: 77/740-629
Honlap: www.kigsz.hu